تغییری برای موفقیت
جولای 2, 2017
روز چهارم 12 تیر
جولای 3, 2017

در نوشته قبلی با عنوان “تغییری برای موفقیت” یادآور شدم که انسان‌های موفق عادت‌هایی دارند که آنها را به موفقیت رسانده است.

اگر با علم NLP یا “برنامه ریزی عصبی کلامی” آشنا باشید، حتما از متخصصان این علم شنیده‌اید که ما 80 درصد از کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم را به صورت ناخودآگاه انجام میدهیم و در مورد آنها فکر نمی‌کنیم. و فقط در مورد 20 درصد از کارهایی که انجام می‌دهیم فکر میکنیم.

انسان‌های موفق هم نظیر انسان‌های شکست خورده فقط در مورد 20 درصد از کارهایشان فکر میکنند و آنها را ناخودآگاه انجام می‌دهند پس دلیل اینکه آنها با شکست خوردگان متفاوت هستند چیست؟

آنها تنها عادت کردند که کارهایی انجام دهند که آنها را به موفقیت می‌رساند. ما وقتی به چیزی عادت می‌کنیم بدون اینکه در مورد آن فکر کنیم آن را انجام می‌دهیم.

فکر کردن یکی از فعالیت‌هایی است که انرژی زیادی از ما میگیرد. انسان به عنوان هوشمندترین موجود دنیا برای اینکه بتواند فعالیت بیشتری را در طول روز انجام دهد به صورت ناخودآگاه برنامه‌ریزی میکند تا با ایجاد عادت‌های مختلف، کمتر فکر کند تا انرژیش را برای کارهای دیگری ذخیره کند.

J.paul geetty در مورد عادت میگه:

  • «آن کس که میخواهد در کسب و کار به اوج برسد، باید قدرت نیروی عادت را بشناسد.
  • باید درک کند که آنچه عادت را ایجاد میکند، تمرین است.
  • باید به سرعت عادتهایی که او را میشکنند را بشکند.
  • آن رفتارهایی را بپذیرد که به عادتهایی منجر خواهند شد که به او کمک میکنند تا به موفقیت مطلوب خود دست یابد».

فراموش نکنید:

ما همیشه فهرستی از بهانه‌ها را آماده داریم تا عادات مثبت را ترک کنیم. باید به خودمان متعهد باشیم که هر اتفاقی که افتاد من این عادت را ترک نمیکنم.

جالبه که بدونید:

هنگامی که یک عادت تازه کاملا جا بیوفتد، این عادت رفتار طبیعی جدید شما می‌شود.

به عنوان مثال اگه در جلسات دیر حاضر می‌شوید عهد کنید که در چهار هفته آینده ده دقیقه زودتر حاضر شوید. یک روز این رفتار، رفتار طبیعی شما می‌شود. درست مثل اینکه دوباره برنامه ریزی شده‌اید.

در نوشته های بعدی در مورد روش‌های تغییر عادت صحبت خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *