درباره باشگاه 5 صبح – متن ویدئوی رابین شارما

22 تیر
جولای 13, 2017
23 تیر جمعه
جولای 15, 2017

سلام

من «رابین شارما» هستم

نویسنده کتاب “رهبری که هیچ عنوانی نداشت”

چگونه سحر خیز باشید

مردم همیشه ایده “پیروز شدن در جنگ با تخت” را دوست دارند “منحرف کردن ذهن از تشک”

من فکر میکنم که ما در دنیایی پر از حواس پرتی های غم انگیز زندگی میکنیم

و یک چیز به خصوص درباره صبح ها ساعت 5 تا 6 وجود دارد. خیلی از افراد خلاق، بسیاری از آنها مثل “ارنست همینگوی”

خیلی از سخنرانان، خیلی از نویسندگان بزرگ و نقاشان عاشق این ساعات مقدس 5 تا 6 هستند.

و من میخواهم مستقیما به اصل مطلب بپردازم

بیایید ببینیم که مبارزان اسپارتان چه چیزی به ما آموختند؟ آنها میگویند کسی که در تمرین بیشتر عرق میریزد در جنگ کمتر دچار خونریزی میشود.

منظور من این است که شما باید بین ساعت 5 تا 6 در حالی که بقیه جهان در خواب هستند به ورزش کردن، تمرین کردن، آماده کردن بپردازید. آماده کردن ذهنتان، آماده کردن قلبتان، آماده کردن شخصیت تان، آماده کردن روحتان.

تا در نتیجه آن ساعت شش صبح یا هر ساعتی که شما پا در جهان میگذارید انفعالی نباشید.

در واقع کنترل ذهن و قلبتان را در دست داشته باشید. دوباره به ارزش ها و رسالت تان متصل شده باشید.

پا در جهان بگذارید و توقف ناپذیر باشید.

دومین دلیلی که من فکر میکنم شما باید زود از خواب بیدار شوید و از باشگاه 5 صبح تان لذت ببرید این است که دانشمندان به ما نشان داده اند که اراده خیلی شبیه ماهیچه است و همانطور که شما روزتان را میگذرانید و ماهیچه های اراده را با گرفتن تصمیمات جدید انعطاف میدهید و به موفقیت های کوچک میرسید، ماهیچه ی اراده تان شروع به تحلیل رفتن میکند. پس آنچه من به شما پیشنهاد میکنم این است:

وقتی تازه از خواب بیدار میشوید ماهیچه ی اراده تان در قوی ترین وضعیتش است. و با بیدار شدن ساعت 5 صبح شما خیلی راحت تر از ساعات پایانی میتوانید کارها را انجام دهید.

دلیل دیگری که شما باید ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید و من شما را دعوت به انجام این کار میکنم این است که ساعت 5 تا 6 ساعت های فوق العاده ای هستند. در حقیقت من معتقدم ساعت های 5 تا 8 هر روز صبح، ساعت های آماده سازی هستند.

منظورم این است که شما بیشترین اراده را دارید. شما بیشترین تمرکز ذهنی را دارید و شما بیشترین انرژی را دارید.

و من میدانم که ممکن است شما حرف من را در مورد “داشتن بیشترین انرژی” باور نکنید.

اجازه بدید که توضیح بدم.

ساعت 5 تا 8 صبح، اگر از اون سه ساعت برای آماده سازی استفاده کنید من به آنها “سه ساعت طلایی” میگویم.

اگر از آنها به خوبی استفاده کنید، شما میتوانید بیشتر از آنچه را که مردم در طول یک ماه بدست می آورند در عرض یک روز بدست آورید.

تناسب اندامتان را به سطح جهانی می رسانید. طرز فکرتان را به سطح جهانی میرسانید. شما واقعا به عملکرد نخبگان میرسید. که این یک موهبت است اگر که بدانید چگونه به آن برسید.

و آخرین دلیلی که میخواهم شما را تشویق کنم تا ساعت پنج صبح از خواب بیدار شوید و آن یک ساعت را صرف ورزش کردن یا تمرین کرن یا توسعه شخصیت تان کنید و خودتان را برای روز شگفت انگیز تان آماده کنید.

چون میدانید. روز شما همان زندگی تان در ابعاد کوچک است پس اگر در روزتان زندگی کنید، در واقع در عمرتان زندگی کرده اید.

پس آخرین دلیلی که من میخواهم شما را تشویق کنم تا این کارا کنید این است که مابقی جهان در خواب هستند.

و بیدار شدن در ساعت 5 صبح به شما یک تحریک روانی بزرگ می‌دهد.

این یک پیروزی اولیه است. شما صبح از خواب بیدار میشوید، در جدال با تخت پیروز میشوید.

از تخت بیرون می آیید و روزتان را آغاز میکنید. در حالی که ما بقیه جهان در خواب هستند. این کار به شما یک اعتماد به نفس ذهنی باور نکردنی میدهد.

این کار به شما یک احساس تمایز شگفت انگیز نسبت به عمده ی مردم جهان میدهد.

شما احساس شجاع بودن و قوی بودن میکنید. شما احساس یک قربانی را ندارید، بلکه احساس یک رهبر را دارید.

ویدئوی دوم:

حالا اجازه بدید که چند نکته ی سریع در مورد ایجاد کردن این عادت ” باشگاه 5 صبح” در زندگی تان به شما بگویم.

نکته اول:‌با توجه به تحقیقات دانشگاه لندن، واقعا در مورد تمام عادتهاست. آنها با توجه به تحقیقات متوجه شدند که 66 روز برای ایجاد یک عادت جدید زمان لازم است. نه 21 روز که درباره آن نوشتند.

نه 40 روز که بعضی از تحقیقات آن را تأیید میکنند. تحقیقات اخیری که من مطالعه کرده ام میگوید شصت و شش روز تمرین کردن زمان لازم است.

تا به یک روش ذهنی جدید که به عنوان “عادت”شناخته شده است عادت کنید.

به بیان دیگر 66 روز تمرین برای سحر خیز شدن و برای عبور کردن از سختی و ناراحتی ایجاد کردن این عادت، لازم است.

تا وقتی که تبدیل به یکی از مسیرهای عصبی تان شود.

و کاری که اکثر افراد انجام میدهند این است که بعد از دو روز تسلیم میشوند.

آنها به محض اینکه کمی ناراحتی احساس کنند، تسلیم میشوند.

لطفا ایده ی کلیدی را که قبلا در ویدئوی قبلی در یوتیوب با شما به اشتراک گذاشتم به خاطر داشته باشید.

“تغییر کردن” در ابتدا سخت است، در اواسط کار “آشفته کننده” است و در نهایت “زیبا و مجلل” است.

شما فقط باید از آن وضعیت آشفته کننده و ناراحت کننده عبور کنید تا به آن روش عصبی جدید برای بیدار شدن در ساعت پنج صبح عادت کنید. تا وقتی که برایتان طبیعی شود تا وقتی که تبدیل به یک بزرگراه ذهنی شود.

و این ایده کلیدی است. تا وقتی که آنقدر به سحر خیزی در ساعت 5 صبح ادامه دهید (66 روز) تا دیگر نتوانید ساعت 5 صبح بیدار نشوید.

بنابراین اولین ایده: 66 روز تمرین کردن برای بیدار شدن در ساعت 5 صبح است.

نکته دوم: اگر واقعا میخواهید تمایل پیدا کنید که این عادت بیدار شدن در ساعت 5 صبح را در زندگیتان بسازید هر روز یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.

این به معنی این نیست که یک روز ساعت 5:5 دقیقه و یک روز ساعت 5:15 دقیقه بیدار شوید. و یا هر روز این کار را کنید.

یا شاید فقط 5 روز در هفته این کار را بکنید. این برای من فرقی نمیکند، هر جور که خودتان میدانید. شاید پنج روز در هفته باشد. اما ساعت تان را هر روز برای ساعت 5 صبح کوک کنید.

تا این گونه یک ثبات و عادت رفتاری برای صبحتان بسازید.

حالا به سومین نکته که میخواهم با شما به اشتراک بگذارم میرسیم. قانون 20/ 20 / 20

خوب شما دقیقا میخواهید یک عادت رفتاری “باشگاه ساعت 5 صبح” در زندگیتان ایجاد کنید.

این خیلی مهم است، لطفا لطفا امتحانش کنید.

بیست دقیقه اول یعنی از ساعت 5:00 تا 5:20 به ورزش کردن بپردازید. ورزش کردن کاملا بازی را تغییر میدهد.

لطفا یادتان باشد، وقتی که تازه از خواب بیدار میشوید آن احساسی که دارید لزوما همان احساسی نیست که 20 دقیقه بعد خواهید داشت.

حتی 10 دقیقه بعد هم اینگونه نیست.

پس وقتی که ساعت 5 صبح از خواب بیدار می‌شوید اولین کاری که میخواهید بکنید این است که “درجا” بزنید.

یا لازم است 5 دلار خرج یک طناب کنید و طناب بزنید یا به باشگاه بروید.

یا برای شنا کردن به استخر بروید.

کفش‌های ورزشی تان را کنار تخت تان بگذارید تا خیلی سریع و بدون بهانه آوردن از خانه بیرون بزنید.

چیزی که من دارم به شما پیشنهاد میدهم این است که 20 دقیقه اول را صرف ورزش کنید. چرا؟ چون این کار “دوپامین” ترشح میکند. انتقال دهنده عصبی انگیزشی.

پس اگر حتی شما حس و حال بیرون آمدن از تخت را نداشته باشید کنترل شیمی اعصاب تان را در دست میگیرید و احساس قدرتمند بودن میکنید.

و این کار ترشح “سرتونیم” میکند که باعث میشود شما احساس خوشحالی کنید.

منظورم این است که چون شما ورزش میکنید، احساس خوشحال تری دارید و این کار به طور اتوماتیک حال و هوایتان را تغییر میدهد.

دلیل دیگری برای این که چرا شما باید ورزش کنید این است که با این کار نرخ متابولیسم تان را افزایش میدهید. حتی اگر حس و حالش را نداشته باشید انرژی بیشتری خواهید داشت.

در 20 دقیقه دوم یادتان باشد که قانون 20 / 20 / 20 است

بیست دقیقه دوم که از ساعت 5:20 تا ساعت 5:40 می‌شود، شما برنامه‌تان را مرور می‌کنید. برنامه روزانه تان را مرور می‌کنید. اهداف‌تان را مرور می‌کنید. این کار به شما تمرکز می‌بخشد، به شما روحیه می‌دهد، به شما شور و اشتیاق می‌دهد.

چون راز “شور و اشتیاق داشتن” این است که اهداف روزانه و سالیانه‌تان را بدانید و حتی اهداف مادام‌العمرتان را.

و سپس از ساعت 5:40 تا ساعت 6 صبح، این 20 دقیقه‌ی آخر در قانون 20 / 20 / 20 از ساعت  5 تا 6 است.

شما صرف “یادگیری” میکنید. چون همانطور که می‌دانید “آموختن واکسینه شدن در برابر شکست است”.

دنیا متعلق به دانش آموختگان است. هرچقدر بیشتر بدانید، بیشتر می‌توانید بدست بیاورید.

همانطور که سرمایه‌گذاری می‌کنید. بگذارید این گونه به شما بگویم.

برای دو برابر کردن درآمدتان باید مطالعه و یادگیری‌تان را 3 برابر کنید. پس آن 20 دقیقه‌ی آخر را کتاب‌های الکترونیکی می‌خوانید و به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهید.

و سخنرانی‌های TED را تماشا می‌کنید. سخنرانی‌های الهام دهنده و انگیزشی تماشا می‌کنید.

یا فیلم‌های آموزشی تماشا می‌کنید.

یک کتاب فیزیکی بیاورید و آن را بخوانید و مطالعه کنید، چون همان طور که متوجه هستید این گونه با اطراف‌تان بیشتر آشنا می‌شوید.

نکته عملی دیگر، یکی از نکات خوب و مثل مابقی نکات ساده است.

شما یک برنامه برای برخاستن در ساعت 5 صبح در برنامه‌ی روزانه‌تان نیاز دارید. اگر ویدئوی دیگر من را در یوتیوب دیده باشید یا در لیست من باشید می‌دانید که به شما آموزش داده‌ام که چگونه برنامه هفتگی داشته باشید.

اما کاری که شما باید انجام دهید این است که دقیقا مشخص کنید پنج یا شش یا هر تعدد از روزهای هفته را که می‌خواهید مشخص کنید از دوششنبه تا جمعه، یا از دوشنبه تا یکشنبه.

آن تیکه از زمان ساعت 5 یا 6 صبح را در برنامه‌ی 7 روزه‌ی نوشته شده‌تان، “ساعات مقدس من” بنامید.

ساعت 5 تا 6 قانون 20 / 20 / 20

بیست دقیقه ورزش، بیست دقیقه مرور برنامه‌ی روزانه‌تان و بیست دقیقه برای یادگیری

دلیلش این است که وقتی شما چیزی را می‌نویسید تعهدتان را عمقی می‌کنید، آن را به اعماق هشیاری‌تان می‌برید.

این کار به شما آن نظم و انضباطی را که همه‌ی ما به دنبالش هستیم می‌دهد. “نوشتن” واقعا برای این کار قدرتمند است.

“نوشتن” همینطور دقت در افکار را به وجود می‌آورد که به شما تمرکز بیشتری می‌بخشد.

و آنچه که به شما پیشنهاد می‌کنم، با احترام زیاد این است که چیزهایی که برایشان برنامه‌ریزی می‌کنید، همان چیزهایی هستند که انجام می‌شوند.

یک بار دیگر این را تکرار می‌کنم چون بسیار مهم است “چیزهایی که برای‌شان برنامه ریزی می‌کنید، همان چیزهایی هستند که انجام می‌شوند.”

چون که اهداف نامشخص، منجر به نتایج نامشخص می‌شوند.

اما با یک برنامه‌ی مشخص از ساعت 5 تا 6 صبح، 7 روز هفته درست در مقابل‌تان قرار دارد.

هر روز صبح به آن نگاه می‌کنید و آن به شما اجازه می‌دهد که نظم شخصی بیشتر و تعهد محکم‌تر و تمرکز بیشتری برای بیدار شدن در ساعت 5 صبح داشته باشید.

1 دیدگاه

  1. بادی زنانه گفت:

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین
    سایت ها هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *